Dec 18, 2010

money 4 money

Zaman mmg sedang susah,harga brg keperluan terus melambung tinggi setiap hari. Sementara gaji tidak juga bertambah. Ribuan penuntut Universiti bertambah setiap thn,namun sbhgian besar compny kurang ramah dgn penuntut yg baru abis pgajian..atleast pengalaman 2years..
Kita terasa di zalimi oleh situasi..mana yg hidup susah terus mghadapi kesusahan sedangkan ada org yg bermewah2 utk majlis yg tiada manfaat..ada org sanggup berbelanja besar utk majlis kahwin yg gilang gemilang,ada pula yg bhabis duit utk bkempen bg mencapai hasrat tidak kira dlm pniagaan or politik..lebih menyedihkan bila ada yg rela menaja puluhan ribu hnya utk biaya pertunjukan bunga api.
Ini mmg zaman susah namun semua kesusahan itu hendaklah terus menjadikan kita bersemangat berusaha n tidak mudah menyerah,jgn sampai semangat kita luntur oleh ketidakadilan sosial or politik,jgn menyebabkan kita buta n gelap mata.
Mari lah kita asah iman agar lebih dinamis n produktif,sempurnakan kecintaan kita kpd Allah dgn semangat yg jitu utk menjemput rezeki dr Nya.kerana Allah telah hamparkan rezeki dgn begitu luas di penjuru bumi..tidak kira apa jenis pekerjaan yg kita lakukan janji tidak melanggar batas syariat..lakukan dgn kesungguhan insyaAllah Allah akan memberikan rezeki yg berganda..
                                
Jln2 cuci mata pun jadi lah..tak yah shopping...


No comments:

Post a Comment